dissabte, 11 de juny del 2011

ARIADNA OLTRA
PRESENTARÀ ‘ELS MATINS' A PARTIR DEL SETEMBRE

“Portaré el pes informatiu”

Foto: TV3.
Hi haurà canvis respecte ara, segur, però no sé en quin nivell ni com. Tot
just ara hi estem treballant
S'encarregarà de la nova etapa d'Els Matins a partir del setembre, que dirigirà Manel Sarrau, fins ara subdirector. L'espai continuarà comptant en el seu equip amb Helena García Melero com a copresentadora.
Com assumeix el nou repte?
Molt contenta, perquè la direcció i la casa confien en mi.
M'ho han demostrat fins ara
i ara també, posant-me al
capdavant d'Els Matins que
ha estat líder amb Josep Cuní. M'ho agafo amb moltes ganes. El format el conec perquè
vaig fer Els Matins d'estiu
durant tres anys.
Ja té una experiència prèvia alhora de les entrevistes polítiques, de les tertúlies...
Tot és molt recent i encara no sé exactament com anirà. Amb l'Helena Garcia Melero hem de parlar dels rols, però hi haurà una part més informativa i una altra més magazín. Hi haurà canvis respecte ara, segur, però no sé en quin nivell ni com. Tot just ara hi estem treballant, estem fent reunions, i no està res decidit, però en principi el pes informatiu el portaria més jo.
Se sent més còmoda en un rol més informatiu que abordant temes més distesos?
Vaig copresentar quatre mesos amb en Josep Cuní Els Matins, substituint l'Helena [Garcia Melero] quan estava de baixa per maternitat, i en aquella època vaig aprendre a fer una mica de tot. Evidentment m'agrada més la part informativa i podríem dir, tot i que estic començant, que és el que més domino, és on em sento més còmoda, sí. L'altra part també està bé; no crec que siguin incompatibles.
Hi haurà dues dones al capdavant del magazín matinal.
Marcarà d'alguna manera la personalitat del format?
Si com a dones tractarem més uns temes que uns altres, jo crec que no. No ho entenc així. No crec que això es noti amb els continguts, ni molt menys.
Es traurà finalment l'etiqueta de substituta?
(Rialles). L'etiqueta de substituta m'ha permès fer moltes coses i aprendre molt, començant per Els Matins i ara amb el TN Vespre. I no és tant l'etiqueta de substituta sinó la possibilitat de prendre el relleu. Per mi ha estat l'oportunitat de tocar un altre gènere. I si que em diguin “substituta” és el preu a pagar, doncs benvingut sigui. Però no tinc aquesta percepció, és més la gent que m'ho comenta.
Tenim la idea que una substituta té una connotació negativa, quan pot ser una plataforma d'impulsar una carrera.
Exacte. Tenim aquest prejudici. També l'etiqueta de substitut està molt associada amb les comparacions. I ho trobo natural, i és obvi, ho fem amb tot.
Però no tinc cap problema.
Llevar-se tan d'hora és el que
li costarà més?
No em costarà matinar. Estic acostumada. Això sí, hauré de canviar de ritme, perquè ara
estic fent el TN Vespre i tinc
un altre horari. Ho parlava amb un company de redacció que
em comentava que hi ha un únic punt crític, que és quan
sona el despertador i et lleves
a quarts de cinc del matí i encara no ha sortit el sol. És un instant, perquè quan et poses en marxa, no em costa gens.
PERFIL

Del 3/24 al magazín matinal líder a Catalunya

Ariadna Oltra (Barcelona, 1979)
és llicenciada en periodisme per
la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Abans de TV3, havia
treballat a Localia, Ona Catalana i Canal Set. Durant els últims anys
ha estat la conductora dels directes i les rodes informatives del canal 3/24 a la tarda i ha participat en la majoria d'especials informatius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada